SHERLOCK HOLMES : Scandal In Belgravia is Brilliant ….!!!! ( Another me, yasu and Molly)

first of all i would like to say Happy Birthday to [info]seiret  May the force be with you, this day is all for you, all day long and  i wish you all the best. ….

oke let’s start this post, so i kind a lost my interest to internet recently, for me internet just so boring, not because there’s no something new about yasu and the 15th single yes related things  yet, but


that’s because i just lost my fave spot to be on line in my own room, it just screwed. My mom, the drama queen start her own drama again. after she dragged me out of the carpet when i was sleeping on the floor after almost all night long stayed awake to watch SHERLOCK Season 2 streaming live in BBC.

i used to have my own spot in the corner of my room with my little desk. a spot in the corner where i used to spent my night till dawn time being online, searching something (usually yasu related to) , keep watching my twitter time line waiting for Mark Gatiss tweet (just to re_tweet it), post something here (continue to force people who was so un_lucky find this blog and read all of my craps) or read all my friends blog in ameblo and try to understand what they posted or share and at the same time hoping that is gonna help to improve my Nihon go.

and also i used to fall asleep there, on the floor (of course with some carpet, i am not a beggar anyway) or sometimes when i found something funny or get excited i am gonna start to rolling 2 on the floor like an idiot while sayin

OMG

OMG

OMG

nah the problem is my mom just took away my little desk and replace it with a big desk and chair right on my fave spot, ….  so what i am doing now is sit here in this chair and and put my netbook on desk and start to type. butt his is not fun and i don’t like it all, i mean this room start to look like my office, and what am i supposed to do if i wanna rolling2 on the floor?

yasu     :    well you can fall from your chair to the floor
noi        :    not funny ….
yasu     :    then stop doing that, you’re not a baby …
noi        :    but that’s just …
yasu     :    no no no …

okay then let’s talk about this one, the brilliant things on 2011. i am already wait for this because me and whoever who is on SHERLOCK fandom was waiting for this since last year, and they even had the official counting days for this, so there you are last Sunday i finally watched SHERLOCK HOLMES  Season two : A Scandal in Belgravia via streaming live.

OMG i remember that night is the longest time for me to run and run over on Tumblr just to find one available spot on LifeStream to watch it. After kicked by many LiveStream rooms finally i got an invitation from someone is so kind.

BBC Sherlock Holmes 2 : A Scandal in Belgravia. i have to watch this one 3 times until i got the point, well i think so, and i am gonna say this again, Steven Moffat  did a very great job with this episode and also all of them. So yes, what i am gonna talk about is SHERLOCK.  nah for those of you who is not watch this yet you better be aware ne because i am gonna spoil you, all of you who read this, so be ware ….!!!

Where is Belgravia anyway? and why did Steven Moffat use this country Belgravia to replace Bohemia for the original book by Sir Arthur Conan Doyle?. First time i heard about Belgravia is on NCIS, one of their case was involved the Defence Ministry of Belgravia who is in danger. in this case NCIS have to protect his one only daughter named Adriana who study in USA.  The funny part is in the middle of all conspiracies Adriana fall in love with McGee instead of DiNozzo

the story begin with the ending of season one, that is the pool scene. I wonder how’s this scene gonna end, but OMG OMG i just can’t believe it, when everybody was so serious (both SHERLOCK and John) and also me who watch that …..  suddenly Jim’s phone rang and bloody hell the ringtone is

Ah Ah Ah Ah Staying alive Staying alive ………

Stayin’ Alive – The Bee Gees

Well, you can tell by the way I use my walk
I’m a woman’s man: no time to talk
Music loud and women warm, I’ve been kicked around
since I was born.
But now it’s all right. That’s OK
And you may look the other way
We can try to understand
the New York Times’ effect on man

Whether you’re a brother or whether you’re a mother,
you’re staying alive, staying alive.
Feel the city breaking and everybody shaking,
and we’re staying alive, staying alive.
Ah, ha, ha, ha, staying alive, staying alive.
Ah, ha, ha, ha, staying alive!!
(Oh, when you walk)

Well, now I get low and I get high
and if I can’t get either, I really try
Got the wings of heaven on my shoes
I’m a dancing man and I just can’t lose
You know, it’s all right. It’s OK.
I’ll live to see another day
We can try to understand
the New York Times’ effect on man

Whether you’re a brother or whether you’re a mother,
you’re staying alive, staying alive
Feel the city breaking and everybody shaking,
and we’re staying alive, staying alive
Ah, ha, ha, ha, staying alive, staying alive
Ah, ha, ha, ha, staying alive!!

Life going nowhere. Somebody help me
Somebody help me, yeah.
Life going nowhere. Somebody help me, yeah
I’m staying alive

Well, you can tell by the way I use my walk,
I’m a woman’s man: no time to talk
Music loud and women warm,
I’ve been kicked around since I was born
And now it’s all right. It’s OK.
And you can look the other way
Or we can try to understand
the New York Times’ effect on man

Whether you’re a brother or whether you’re a mother,
you’re staying alive, staying alive.
Feel the city breaking and everybody shaking,
and we’re staying alive, staying alive.
Ah, ha, ha, ha, staying alive, staying alive
Ah, ha, ha, ha, staying alive!!
(Yeah)

Life going nowhere. Somebody help me
Somebody help me, yeah.
Life going nowhere. Somebody help me, yeah
I’m staying alive.

Life going nowhere. Somebody help me.
Somebody help me, yeah
Life going nowhere. Somebody help me, yeah
I’m staying alive.

Life going nowhere. Somebody help me.
Somebody help me, yeah
Life going nowhere. Somebody help me, yeah
I’m staying alive.

Life going nowhere. Somebody help me.
Somebody help me, yeah
Life going nowhere. Somebody help me, yeah
I’m staying alive.

then what i did is nothing but laugh while rolling2 on the floor, ….  OMG Steven Moffat, look what you have done to meee? ….  Mr. Moffat you just flipped the everything and everyone  who watch this from a very seriously concentrate to watch and maybe learn how Jim Moriarty the Criminal Master Mind say : I will burn you to SHERLOCK, I will skinn you and i will make you into shoe to somebody who call him,

for God shake this man is so scary, but at least he has a great taste of music thanks to him i listen Bee Gees Stayin Alive over and over …  xD and i watch this on Tumblr somebody posted maybe after we all see the ending of this pool scene and of course Jim’s ringtone … he is gonna say this

jiahahahaha …… well that’s hilarious, The Moriarty Jim and Molly’s boyfriend Jim from IT . i think Steven Moffat use the phrase Saved by The Bell to finish this scene , and for me that’s brilliant

and the boys (that’s how Mrs Hudson call SHERLOCK and John) continue their days with John write on his blog (yes, i should visit John’s blog more often), SHERLOCK consult all the client who’s comin to Baker Street 221 B and keep ask the client to try to make it not boring. That would be hard ne, maybe if i have a case and i decide to consult him i might be ended with him sayin : so boring to me before i finish tell him my case …

yasu   :  a case, .. you have a case?
noi      :  of course i have a case
yasu   :  just don’t tell me you case is that Mr. Friday again…
noi      :  OMG ya_san, how did you know about that?
yasu   :  so boring ….

oke then because yasu said if my case is gonna be so boring so i think i am gonna cancel my plane to go to baker Street 221B and consult him (read : SHERLOCK, not yasu) about this. and then let’s talk  about The Woman, Irene Adler

it’s kind a weird for me because for some reason SHERLOCK didn’t know anything about this after his brother Mycroft forced him to go to Buckingham Palace to meet his client on a sheet? ….  i see the brotherhood hings here between SHERLOCK and Mycfort, They both are the same Holmes, he older and the younger one. How Mycroft was so annoyed with how younger brother act

the woman, Irene Adler meet SHERLOCK for the first time with a very dazling way, i mean what are you gonna do if you visit someone’s house and the host welcome you in nude? … OMG but that’s just make SHERLOCK unable to read her. SHERLOCK is somebody who always make a deduction of include to all people meet but for this woman he can’t get anything.

before i watch this , i think i am not gonna like Irene Adler character , but the fact how adorable she is just change everything she is the woman who can make SHERLOCK like that, keep thinking about her see how they send a text message each other , …. omo i can’t hate her, because Irene Adler is an  amazing character

Molly asked about her to Mycroft : Who is she untill SHERLOCK can recognize her from her body? poor Molly, …. how their relationship, did SHERLOCK in love with her? and the fact that Irene is gay, everything seems complicated Steven Moffat arranged it beautifully

he also close this case beautifully with SHERLOCK sayin : The Woman ,let her be The Woman ... after SHERLOCK read Irene’s last text message : Good Bye Mr. Holmes …. okay i am not gonna tell all the story not because i don’t wanna spoil you all further but it just because i am still wondering until now whether Irene is death or alive?

as i always say Molly Hooper is my fave on SHERLOCK how she talk and how she keep adoring SHERLOCK by stay near with him. i mean look at her, maybe i am gonna be like that if i have to face to face with yasu …… *crossfinger*

and of course what happened on Christmas party

when Molly came SHERLOCK start to act like he get annoyed by Molly, but Molly looks pretty with her black dress. He started to talk about a new boyfriend and make a deduction from the gift, and it just make Molly sad and say you always did that, saying a very terrible thing to me ….

but then when he found out what is inside the gift

then suddenly he just change like he is not SHERLOCK. I mean i can’t imagine he is gonna say I am sorry to Molly and then say Merry Christmas and kiss her? …. that’s so sweet, the sweet and kind SHERLOCK  just came out only for Christmas?

btw i think i am gonna write the same thing as Molly on my next birthday card to yasu like this :

Dearest Yasu, ……

Love Noi XXX …..

noi       :    so, dou dou …
yasu    :    not funny noi_chan …
noi       :    well it is not supposed to be funny but it supposed to be …..
yasu    :    supposed to be what?
noi       :    it supposed to be XXX
yasu    :    what the …

i have to close this post with something even not as brilliant how Steven Moffat close A Scandal In Belgravia, … come on, i don’t have a brilliant brain like him. so i am gonna close this post with what have SHERLOCK fandom to me. I start to see everything differently like :

~    never let my umbrella far away from me in this January because rain is gonna fall eryday, but look what just this man did

OMG, that’s can’t be happen Mycroft without an umbrella?  oh no …..

~    Microsoft on my computer as Mycroft
~    Locked – Un_locked as Sherlocked – Un_Sherlocked

that’s all i can remember even there’s many others . so if Irene Adler texted SHERLOCK : Good Bye Mr. Holmes,

nah in my case what i am gonna do is ….

yasu     :     what ….?
noi        :     text you : Good Bye Mr. Hayashi …..
yasu     :     ah you know that’s not gonna happen ….
noi        :     why …?
yasu     :     because i never give you my number ne, remember?
noi        :     aaaaaaa …….
yasu     :     so you better save your : Good Bye Mr. Hayashi ne …. *laugh*

~owari~

credit to all Sherlockians and Cumberbitches for all amazing SHERLOCK 2 : Scandal In Belgravia images

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s